tisdag 28 december 2010

Vänner och vitlöksbröd


Oj. Det är nästan så att man får blåsa bort spindelväv här inne. Öppna fönster på vid gavel och damma rent i hörnen. Egentligen vill jag ju blogga men det är så mycket som kommer i vägen. Livet till exempel. Vi gör väl ett nytt försök...

I dag har delar av familjen ägnat sig åt skidåkning. En tur till stan på förmiddagen för att komplettera skidutrustning till växande barn och en tur till vår lilla backe i närheten på eftermiddagen. Men lillkillen och jag stannade hemma. Och det var tur för annars hade jag missat det långa telefonsamtalet med min fina vän Maria, min allra bästa vän genom tonårstiden. Åh, vad skönt det var att få tid att prata i (nästan) lugn och ro!

När resten av familjen kom hem väntade soppa och vitlöksbröd. Jag har gjort vitlöksbröd tre gånger senaste veckan och inte tröttnat ännu - snarare utvecklat ett beroende! Så gott.

Mellandagar. Inte dumt alls.

Inga kommentarer: