fredag 16 oktober 2009

Vimpel och badrumsmatta

Det har blivit några små stunder vid symaskinen på sistone som bland annat har gett oss en vimpel till fönstret i trappen


och en lite roligare badrumsmatta!



Det är ju väldigt poppis med vimplar just nu så det var kul att göra en egen variant av det. Fönstret i trappen väntar på att bli ommålat så jag har ingen lust att lägga nån större krut på gardinuppsättningar där, så en enkel vimpel var perfekt. Och den här vimpeln är verkligen enklast tänkbara! Trianglar av tyg som jag klippt med sicksacksax och sytt fast på ett band som jag sedan satt upp med häftstift direkt på väggen. Det kan inte bli enklare! Och fönstret i trappen blev så mycket finare.

Badrumsmattan var en vanlig vit matta som blev lite roligare med några tygbitar fastsydda på fram- och baksida. Det var ju inget fel på den innan men den gjorde mig ju inte direkt glad när jag steg ut ur duschen på morgonen. En tråkig matta en tråkig grå morgon, liksom...

Nu däremot! Mycket bättre. Och allt som kan få mig lite piggare på morgonen mottages tacksamt just nu. Tur att man kan glädjas åt det lilla för då har man mycket att glädjas åt!

Och med den slitna klyschan önskar jag dig som läser här en riktigt skön hösthelg med mycket små och stora saker att glädjas åt! Nu ska jag krypa upp i soffan med en kopp thé och filmen Coco Chanel och längta till Paris. Fredagsmys kallas det visst...

Vi ses!