fredag 12 mars 2010

Pasta med saffran

För ett tag sedan blev vi bjudna på en ljuvligt god middag hemma hos min kusin och hennes familj. Färsk pasta med saffran och till det sojamarinerad fläskfilé och ett ljuvligt parmesan- och örtströssel. Så otroligt gott! Det var en sådan rätt som jag sedan fått riktiga cravings efter. Häromdagen gjorde jag en vardagsvariant av rätten.


Om du vill prova så gör du så här: koka spagetti och låt också fryst broccoli och tunt skivad morot koka med de sista minuterna. Häll av i ett durkslag och fräs sedan en rejäl klick smör tillsammans med pressad vitlök och ett kuvert saffran i pastagrytan. Ta av grytan från värmen och vänd ned spagettin, broccolin och morötterna. Rör om ordentligt så att allt blir riktigt gyllengult! Servera med stekt falukorv och smulad fetaost på toppen. Och lite ketchup går ju alltid hem hos barnen...!


Åh, vad jag blir sugen på att laga det igen nu när jag skriver om det! Det är verkligen så gott.

Inga kommentarer: