tisdag 2 mars 2010

Ska det verkligen vara så svårt?


Ja, man kan ju undra? Varje dag tänker jag på något jag vill skriva om här på bloggen. Tankar som rör sig runt i huvudet, formuleringar som aldrig blir till ord på skärmen. Bilder som stannar i bildbiblioteket eller som aldrig ens blir tagna. Ska det verkligen vara så svårt? Tydligen. Så jag säger igen: jag utmanar mig själv att göra ett inlägg här varje dag. För jag vill ju det, men det är så lätt att jag inte prioriterar det bland allt annat som ska fixas och donas med i det här som är mitt liv. Men den där stunden av reflektion är ju egentligen lika viktig som att vika tvätt!

Bilden här ovan tog jag förra året. Blommande körsbärskvistar i fönstret! En påminnelse om att våren är på väg, trots allt. I dag knipsade jag kvistar igen och satte i samma vas. Jag fick pulsa genom snö som räckte högt över knäna för att ta mig till körsbärsträdet men solen sken och fåglarna kvittrade. Det är den 2 mars! Våren väntar nog bakom hörnet ändå.

Inga kommentarer: