fredag 16 april 2010

Lite ur balans

Här är det tyst... Inget ordentligt inlägg på länge. Jag märker att jag inte får ordning på mina tankar eller fokus nog att kunna skriva ett inlägg när livet inte rullar på "som vanligt". Just nu är jag inte i balans. Och det där lät mycket värre än vad det är! Inget särskilt har hänt! Men årstidsskiftningen har ställt till det för mig. Vi är ute mycket mer än vi varit innan så jag hinner inte med allt som måste fixas med här inne. Hallen är full av både vintergrejer och vårsaker och dessutom full av grus! Den här veckan har jag också jobbat mer än jag brukar och lillkillen som inte längre sover middag hemma har gjort det på dagis och sen aldrig velat somna på kvällen. Innan det var det påsklov med alla barnen hemma i över en vecka och förra helgen åkte jag upp till Stockholm och träffade mina gamla korridorskompisar från Lund. Så du hör, inga stora grejer men tillräckligt för att få mig ur balans.

I dag tog jag i alla fall med mig alla barnen och åkte in till stan och fixade vårskor. När barnen satt klistrade framför hysteriska "Amigo" nu på kvällen planterade jag om pelargonerna och efter det tog det två minuter att få lillkillen (som inte sovit middag!) att somna. Nu ska jag bädda rena lakan i vår säng och i morgon ska jag ta tag i den där hallen och plocka ned allt påskpynt i lådan. Så jag är på gång! Snart kommer jag tillbaka!

Ha det bra tills vi ses igen!

Inga kommentarer: