tisdag 27 april 2010

Vårfix i trädgården

Vad roligt det är att fixa i trädgården nu på våren! Jag går med min kratta och sekatör och städar och rensar och planerar och drömmer om allt vackert som komma skall... Det är helt klart nu på våren det är roligast - jag känner mig själv tillräcklig väl för att planera för en lättskött trädgård!

Det är ingen som brytt sig särskilt mycket om trädgården på många år vilket är väldigt skönt på sitt sätt för då känns varje liten bit vi gör i ordning som ett steg i rätt riktning och allt är kravlöst. Det kan liksom bara bli bättre!

Förra året började vi göra i ordning ett hörn av trädgården som varit helt vildvuxen. Nu finns där gräsmatta och några rosbuskar som förhoppningsvis växer till sig ordentligt om jag bara kan hindra rådjuren från att äta upp alla skott och vackra knoppar... I år ska vi bygga drivbänk / odlingslådor av gamla fönster från huset. Jag hakar också på trenden med en variant av pallkrageodling!

En plats för rabarberna har jag också ordnat. Vi hade förut rabarber på två olika ställen men nu har jag samlat dem på ett och håller tummarna för att de jag flyttade på ska rota sig ordentligt! Rabarber är så otroligt gott och praktiskt till mycket. Och så är det ju lättskött vilket passar mig perfekt!

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Vi har fortfarande kvar en del snö så jag har inte hunnit börja vårstäda i trädgården. Jag har försummat min trädgård i flera år. Har liksom stora planer varje år och sedan så har jag inte orkat. Men allt har sin tid...

Vintage sa...

Mysigt med vårfix! I helgen blir det min trädgård som får sig en omgång..Kramar Susanne