tisdag 24 november 2009

Ett hörn av köket

Det finns inte så mycket tid till att sitta vid datorn just nu. Vi har en renoveringsperiod hemma vilket i praktiken innebär att Markus jobbar jämt - antingen borta på jobbet eller hemma med huset. Vilket ju lämnar mig att ta hand om allt som har med barn och hushållsarbete att göra.

Fint blir det i alla fall! Just nu är det listerna på nedervåningen som kommer på plats och målas. Fotografera är ju omöjligt i detta gråväder så här kommer i stället några gamla bilder på köket.


Samma hörn av rummet och hur det växt fram under renoveringen. Det fanns inget kök här tidigare utan det är byggt helt från grunden. Det vi hade att förhålla oss till var tre fönster och fyra dörrar men annars kunde vi fritt bestämma hur olika köksfunktioner skulle placeras. Det var färdigt till förra julen och jag är så nöjd med hur det blev!

Jag vet inte hur ofta jag kommer att skriva här närmaste tiden. Tankar och idéer skapas och frodas men det mesta av det förblir ogenomfört - såväl pysselprojekt som blogginlägg. Det känns frustrerande ibland men är bara att acceptera. Tankeplaneringen är ju trots allt halva nöjet så jag får väl njuta av den desto mer just nu!

Kika gärna in här igen eller prenumerera på min blogg genom Bloglovin (klicka på ikonen till höger) så ser du när jag skrivit något nytt. Det kan bli i morgon eller nästa vecka! Jag vill också passa på att säga tack till er som lämnar kommentarer, det är så roligt att läsa! Jag har sett att alla bloggare förhåller sig olika till kommentarer och jag har valt att inte besvara dem bland kommentarerna, om inte någon har frågat efter något specifikt, men vartenda ord ni skriver gör mig så glad! Tack för det.

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fint ert kök ser ut! Gillade bänken under fönstret!:)
Kram

Anonym sa...

Ha! Hemmafix byggde denna vackra blogg! Puss från din personliga vaktis!

Anonym sa...

Hej !
Jag brukar kika in på din blogg ibland och tycker den är så härlig!! Den är så nära mig och många andra,också tror jag ...inspirerande..vardaglig och vanlig....TACK !!
/Maria