söndag 29 november 2009

Första advent

Det är första advent och solen skiner som en riktig vårdag. Jag har inte riktigt hunnit med, det känns som advent kom väldigt plötsligt!


Sent i går kväll kom i alla fall några adventsljusstakar upp i fönstren. Jag älskar verkligen de här enkla varianterna av elektriska ljusstakar! Förutom den i järnsmide och glasstenar som mamma och pappa har hemma så har jag aldrig hittat någon variant som känns finare än de här riktigt enkla, billiga och ickenytänkande adventsljusstakarna. Barnen var saliga när de kom upp i morse och tyckte det var så vackert! "Titta, lampa!"utropade Emil och sprang från fönster till fönster.

På förmiddagen åkte vi iväg och vaccinerade oss föräldrar så nu är vi alla i familjen skyddade mot den hemska influensan - som kanske inte blir så illa som befarat ändå... Efteråt fick Lisa prova sina allra första skridskor i ishallen och det gick riktigt bra! Nu sitter tjejerna och tittar på inspelade Lilla Melodifestivalen och jag kan inte annat än hålla med svenska vinnarbidraget Ulrik som sjunger om att han har en alldeles vanlig dag och att han har det bra! Det har jag.

Till middag ska jag prova att laga ugnsstekt butternutpumpa och kycklingfilé med apelsin-och-kanel-kryddning och till fikat har vi köpt julmust, lussebullar och pepparkakor. Lite lagom adventstema idag...

Ja, jag har en bra dag! Hoppas att du som läser det här har det också!

Inga kommentarer: