onsdag 10 februari 2010

4 år!




Jag utmanade ju mig själv för ett tag sedan att göra ett inlägg här varje dag. Fast nu kom livet emellan och det har varit en hel massa av det som syns på bilderna här ovan. Vi har en 4-åring i huset! En alldeles ljuvlig och stor liten 4-åring! Då får datorn stå tillbaka lite och det är helt okej.

Och så kom mina föräldrar hit ett par dagar och jag har inte slagit på datorn på kvällen utan i stället lagt mig i soffan med huvudet i mammas knä och så har hon strukit mig över håret. En lång stund varje kväll. Åh, vad jag behövde få känna den där känslan av att släppa allt och vara den som blir omhändertagen av sin mamma! Blir man någonsin för stor för sådant?

Jag kanske inte kommer att göra ett inlägg här varje dag men så ofta jag har möjlighet och så ofta som det känns meningsfullt. Jag tycker om att ha en plats att stanna upp vid en liten stund, reflektera över livet och formulera ord kring det. Ett alldeles vanligt liv fullt av vardagliga och speciella ögonblick. Precis som allas våra liv! Det är roligt att se att så många börjar hitta hit. Extra roligt är det när någon tar sig tid och skriver några ord i en kommentar, det gör mig glad!

Vi ses snart igen!




3 kommentarer:

k sa...

Grattis i efterskott till dottern! Och visst är det så, man blir aldrig för stor för att bli omhändertagen av sin egen mamma. Jag blir det just nu genom att hon tar hand om mina barn då och då, men jag vet att om jag mår riktigt uselt är det henne jag ringer till och gråter ut hos. Så är det bara. Kul att du skriver lite oftare!

Trollmor sa...

Hipp hipp hurra för 4-åringen!
Vilken härlig gladtårta :-)
Vad fint det låter att få bli så omhändertagen av sin mamma.
De där små pauserna behövs, att själv få släppa allt ansvar om så för en liten stund.
Kramar Trollmor

Hälsingemamma sa...

Vilken gullig 4-åring och vilken imponerande tårta!

Min mamma gick bort för snart nio år sedan och just den känslan att bara få känna sig liten och omhändertagen av sin mamma kan jag sakna enormt. Jag blev påmind om det nu när du skrev så fint om din mamma.