tisdag 1 september 2009

Hemmets hjärta

Köket är verkligen ett favoritrum i vårt hus. Speciellt i det här hörnet, mellan spis och diskbänk, tillbringar jag väldigt mycket tid.


Jag älskar att laga mat och baka, det är helt klart det av alla hushållssysslor jag gör helst. Vad sa du? Stora tvättberg? Dammsugaren övergiven i ett hörn? Skor och grus i en enda röra i hallen? Ja men visst, klart att vi ska baka något gott till fikat!



Det är i köket mycket av min kreativitet fått sitt utlopp under flera år hemma med små barn. Mat måste ändå lagas, bäst att göra något roligt av det! Hemma hos oss är det inte fråga om att försöka få barnen att hjälpa till och locka in dem till att vara delaktiga. Problemet är snarare att själv få plats vid köksbänken...

1 kommentar:

hem ljuva hem- helena sa...

Ert kök ser verkligen superfint och mysigt ut!!
Vilken härlig inställning du har till barnens medverkan i köket. Jag älskar ju som bekant också att laga mat och baka och barnen har fått vara med en hel del när de var mindre (dvs mest när jag var föräldraledig med mer tid) men nu har jag tyvärr inte mycket tålamod med att ha dem med vilket mest beror på tidsbrist. Tyvärr!