måndag 25 januari 2010

En liten spark där bak

Så här ser det ut på mitt köksbord i dag. Det gör mig glad varje gång jag ser det! Ljusen brinner såklart inte hela tiden men varje gång vi ska äta tänds de - och får förhoppningsvis lysa tills måltiden är slut om ingen liten hinner blåsa ut dem först...


Jag har bestämt mig för att utsätta mig själv för en liten utmaning: från och med nu och en tid framåt ska jag göra ett inlägg här varje dag. Det kan bli allt ifrån en bild och några ord till längre inlägg men något nytt ska dyka upp här dagligen. Jag är Drottningen av "äh, jag tar det imorrn!", inte bara här på bloggen utan i många avseenden, och det är dags att abdikera från tronen. Alldeles för många saker stannar på idé- och tankestadiet för mig och det vill jag ändra på.

Jag älskar själv att läsa bloggar om vardagsliv och titta på fotografier som skildrar vardagslivet. Det behöver inte alls vara något märkvärdigt utan kan helt enkelt vara som i Simply Breakfast en bild av en frukost. Eller som på Habit där en bild sätts samman med några ord för att ge en glimt av det vardagliga livet och samtidigt på något sätt hylla det enkla och vackra och alldeles alldeles vanliga. Det ger mig inspiration till att själv bättre se, starkare uppleva och också uppskatta det vardagliga. Och nu ska jag ta mig i kragen och också visa det här!

Så, vi ses igen i morgon!

Inga kommentarer: