fredag 5 november 2010

Min lille kille


Jag har haft en dag på tu man hand med min lille kille idag. Vi har åkt buss, fikat, handlat och varit på biblioteket. Och så har vi pratat en massa - det är han expert på min lille kille! Ena stunden är han Emil, i nästa Freddie och sen ska vi byta roller så han är mamma och jag är Emil. Vagnen är en traktor och av ihopknycklade servetter gör han ett flygplan. Han skrattar så han kiknar och sen tittar han strängt på mig och säger att han är arg på mig. En godisbit får jag smaka: "En och sen räcker det", säger han och härmar mig exakt. Han älskar sina "nappisar" och ifall han fick som han ville skulle han släpa med sig kudden överallt och aldrig byta örngott.

Mellan alla sätta-sig-på-tvären-situationer är han alldeles alldeles ljuvlig, min lille kille.

Inga kommentarer: